El programa Erasmus +

Programes Erasmus +

L’IES Josep Maria Llompart treballa, des de fa anys, amb el consorci de la Conselleria per tal d'enviar alumnes de CFGM a fer la totalitat o una part de les FCTs a països europeus. A partir d’aquest curs 2019-2020, s’amplia el projecte Erasmus + als estudiants d’FP bàsica. Any rere any va augmentant el nombre de participants que volen viure l'experiència de fer part de les seves pràctiques formatives a un país diferent. Tot això es deu, en gran mesura, a que des de l’IES Josep Maria Llompart organitzem xerrades informatives sobre Erasmus + on convidam antics alumnes que han gaudit d'aquest tipus de beques per a que contin als seus companys l'experiència viscuda.

En el marc del projecte Erasmus + també actuem com a receptors d'alumnes de la resta d'Europa, els qual venen a fer part de les seves pràctiques formatives a Mallorca. De igual forma, actuem com a receptors de professors que venen a fer estades formatives o estades de formació.

Totes les mobilitats s’intenten gestionar amb col·laboració amb altres centres del consorci, de manera que es coordinen les mobilitats segons els països de destí i les dates d’intercanvi per a que els alumnes puguin viatjar tots junts i compartir allotjament; fomentant d'aquesta manera també les competències socials.

L’erasmus + del IES Josep Maria Llompart disposa d’un blog destinat a publicar totes les notícies relacionades amb el programa, com serien les convocatòries, la publicació de les llistes de seleccionats i la difusió de totes les mobilitats que es van realitzant. Es pot accedir al blog clicant AQUÍ, tot i que també es pot fer des de la pàgina principal del centre, clicant directament sobre el logo Erasmus + que apareix en la part inferior.

Seguint amb la dinàmica dels darrers anys, s’espera que cada any hi hagi alumnes que gaudeixin d’aquestes beques.