Any Internacional de l'Agricultura Familiar

.L'Organització de l’ONU per a l’Alimentació i l’Agricultura (FAO) dedica l'any 2014 a destacar el potencial dels agricultors familiars per avançar cap a sistemes alimentaris més productius i sostenibles.

L’Any Internacional de l’Agricultura Familiar és una iniciativa promoguda pel Fòrum Rural Mundial que té el suport de més de 360 organitzacions civils i camperoles de tots els continents. La seva celebració en l’àmbit mundial, declarada per l’Assemblea General de l’ONU, pretén posicionar l'agricultura familiar al centre de les polítiques agrícoles, ambientals i socials en les agendes nacionals, per promoure un canvi cap a un desenvolupament més equitatiu i equilibrat.

Aquest any pretén promoure un ampli debat i la cooperació en els àmbits nacional, regional i mundial per augmentar la consciència i la comprensió dels desafiaments als quals s'enfronten els petits camperols i ajudar a identificar formes eficaces de suport a l'agricultura familiar .

Per què és important l'agricultura familiar?
L'agricultura familiar és una forma de classificar la producció agrícola, forestal, pesquera, pastoral i aqüícola gestionada i operada per una família i que depèn principalment de la mà d'obra familiar, incloent tant a dones com a homes. Tant en països en desenvolupament com en països desenvolupats, l'agricultura familiar és la forma predominant d'agricultura en la producció d'aliments.
L'agricultura familiar i la petita escala estan lligades de manera indissociable a la seguretat alimentària mundial.
L'agricultura familiar rescata els aliments tradicionals, contribuint a una dieta equilibrada, a la protecció de la biodiversitat agrícola del món i l'ús sostenible dels recursos naturals.
L'agricultura familiar representa una oportunitat per dinamitzar les economies locals, especialment quan es combina amb polítiques específiques destinades a la protecció social i al benestar de les comunitats.

Què pensa fer la comissió ambiental del centre en relació en aquest tema?
1. Informar a tota la comunitat educativa d'aquesta iniciativa
2. Implicar l'alumnat en la participació activa de l'agricultura familiar
2.1. Germinació de les varietats locals següents:
Tomàtiga de la pera
                Origen: Ca na Justa. Porreres

Enciam d'orella d'ase
    Origen: Son Fortuny. Sant Joan

Pebre ros
    Origen: Sant Jordi

Alfabaguera de fulla verda
    Origen: Itàlia

Obtingudes a partir de  l’Associació de Varietats Locals de les Illes Balears es va crear l’any 2002 amb l’objectiu de promoure i fomentar l’ús i conservació de les varietats locals de les Illes Balears.  http://www.varietatslocals.org/
2.2. Elaboració d'un mini-hort vertical per en dur se'n a casa seva. Aquest es  durà a terme als tallers de la diada del centre.
2.3. Construcció d'un hort vertical al centre