logocolor134x80

Camí de perfecció

Mai no et deturis:
no hi ha fi ni principi.
Però les roses
cada cop més vermelles
les passes t'encatifen.

Cercar

WEIB

Sindicació no trobada
  • 1.jpg
  • 2.jpg
  • 3.jpg

El programa Erasmus +

0038PROGRAMA ERASMUS +

L’IES Josep Maria Llompart treballa amb el consorci de la Conselleria per tal d'enviar alumnes de CFGM a fer la totalitat o una part de les FCTs a països europeus. A partir del curs 2019-2020, a més, ampliarem el projecte Erasmus + als estudiants d’FP bàsica. En el marc del projecte Erasmus + també actuem com a receptors d'alumnes de la resta d'Europa, que venen a acabar la seva formació a Mallorca.

Any rere any va augmentant el nombre de participants que volen viure l’experiència de fer part de les seves pràctiques formatives a un país diferent. Tot això es deu, en gran mesura, a que des de l’IES Josep Maria Llompart organitzem xerrades informatives sobre Erasmus + on convidam antics alumnes que han gaudit d'aquest tipus de beques per a que contin als seus companys l’experiència viscuda.

Durant el curs 2018/2019, L’IES Josep Maria Llompart ha gestionat la mobilitat de 6 alumnes de CFGM i dos professors:
Durant el primer trimestre del curs, tres alumnes de cures auxiliars d’infermeria van gaudir d’una beca per realitzar part de les seves FCT’s a Massa, Itàlia. Dos dels diaris locals amb més nom de l’illa van publicar una notícia relacionada amb aquest intercanvi i la podeu trobar al següent enllaç.

Al tercer trimestre del curs s’estan gestionant un total de 5 mobilitats, tres d’alumnes de CFGM i dues mobilitats tipus job shadowing per professors:
Els alumnes seleccionats han estat dos d’impressió gràfica i un d’emergències sanitàries. Un dels alumnes d’impressió gràfica està fent l’estada a Turku, Finlandia, durant el mesos de març i abril. L’altre alumne de la mateixa especialitat farà la estada a Vicenza, Italia, durant els mesos de maig i juny. Per últim, l’alumne d’emergències sanitàries realitzarà aquesta estada a Massa, Italia, durant els mesos de maig i juny.
Pel que fa a les mobilitats de professors, s’han seleccionat dos professors de sanitat per a dur a terme un job shadowing organizat a Drenthe, Holanda. Aquest tipus d’estades estan orientades a conèixer el funcionament de les empreses a altres països, així com intercanviar informació entre uns i altres per establir la relació en la organització dels cicles i poder fer nous contactes per futurs intercanvis.

Per altra banda, s’ha gestionat també l’acolliment d’una alumna de Turku d’arts gràfiques que ve a Mallorca a acabar les seves FCT’s durant el mes d’abril - maig. En aquest cas la gestió ha estat compartida amb l’IES Calvià, el qual ha fet la gestió de l’allotjament i l’IES Llompart ha fet la recerca d’empresa i el seguiment de les pràctiques.

Totes aquestes mobilitats s’han gestionat sempre amb col·laboració amb altres centres del consorci, de manera que es coordinen les mobilitats segons els països de destí i les dates d’intercanvi per a que els alumnes puguin viatjar tots junts i compartir allotjament; fomentant d’aquesta manera també les competències socials. Tot això provoca que darrera de cada mobilitat hi hagi moltes reunions amb la conselleria i moltes altres reunions amb els coordinadors Erasmus + d’altres centres.

Una de les novetats de l’actual curs referent al programa Erasmus + ha estat la creació d’un blog destinat a publicar totes les notícies relacionades amb el programa, com serien les convocatòries, la publicació de les llistes de seleccionats i la difusió de totes les mobilitats que es van realitzant. Es pot accedir al blog clicant AQUÍ, tot i que també es pot fer des de la pàgina principal del centre, clicant directament sobre el logo Erasmus + que apareix en la part inferior.

Finalment, i a petició de la conselleria, el centre ha participat en una auditoria realitzada pel Sepie al projecte Euro FP Balears III, realitzada el mes de febrer de 2018. El centre va ser seleccionat per participar en aquesta auditoria ja que, entre altres raons, gestionem mobilitats LOGSE, dutes a terme durant el primer trimestre del curs, i LOE, realitzades aquestes durant el tercer trimestre.

Seguint amb la dinàmica dels darrers anys, s’espera que pel curs vinent hi hagi, almanco, el mateix nombre de mobilitats per CFGM en el centre, tot i que no seria d'estranyar que n’hi hagués alguna més ja que, a més dels cicles que ja teniem, aquest curs s’ha implantat el cicle formatiu de grau mitjà de farmàcia i el de FP bàsica d’arts gràfiques, cosa que provoca que hi hagi més alumnes amb opció a demanar beca Erasmus +.

Ubicació

Calendari famílies