logocolor134x80

Camí de perfecció

Mai no et deturis:
no hi ha fi ni principi.
Però les roses
cada cop més vermelles
les passes t'encatifen.

Cercar

WEIB

Sindicació no trobada
  • 1.jpg
  • 2.jpg
  • 3.jpg

Comissió ambiental

0004La comissió ambiental està formada per una coordinadora i un grup de professors. L’objectiu general en el qual s’emmarquen tots els objectius específics, així com les diferents activitats que es proposen és el següent: Promoure la conscienciació ambiental de tota la comunitat educativa, tot estimulant conductes respectuoses amb el medi, tant dins com fora del centre.

Els objectius específics són:

1. Promocionar el transport més sostenible que existeix, la bicicleta.

2. Continuar gestionant, conjuntament amb l’AMIPA, el programa de reciclatge i reutilització de llibres de text del centre. Implicant molt més tota la comunitat educativa.

3. Millorar la gestió de la recollida selectiva de paper i envasos a les aules, així com de la resta de residus que es generen al pati del centre.

4. Continuar amb la gestió de recollida dels residus tòxics que es generen al centre, així com el destí d’aquests per part de les empreses especialitzades.

5. Mantenir les zones enjardinades del centre, donant prioritat al manteniment del jardinet botànic M.Àngels Cardona, constituït per plantes autòctones i per algun endemisme.

6. Millorar el funcionament de les composteres que tenim al centre per tal d’obtenir la màxima quantitat possible de compost, i millorar la seva qualitat, que serà utilitzat al jardinet botànic.

7. Continuar en la promoció del comerç just al centre i amb el consum d’alguns productes d’aquest tipus de comerç.

8. Continuar amb la investigació de l’energia proporcionada per les plaques solars instal·lades al centre i comunicar la informació a tota la comunitat educativa.

9. Desenvolupar el projecte: la contaminació acústica al centre

10. Promocionar la incorporació d’alumnes a la c.ambiental, principalment alumnes de batxillerat per tal de que puguin desenvolupar, juntament amb el professorat que integra la comissió, les petites campanyes d’educació ambiental que es duen a terme a nivell de centre.

Les activitats que se solen tirar endavant durant el curs són:

• Bicicletada. Es tracta d’una colcada grupal amb bicicleta des de l’institut fins a la UIB, acompanyada d’un berenar ecològic. Es sol fer coincidir amb el dia sense cotxes a l’IES, per tal d’implicar al màxim el col·lectiu del professorat en l’activitat.
  • Programa de reutilització de llibres. Durant el mes de maig es fa una sessió de tutoria per a recordar les condicions en què s’han de trobar els llibres de text per a poder participar en el programa de reciclatge.
  • Campanya de reciclatge.
  • Control de residus. Es gestionen els contenidors específics per la recollida de residus tòxics dels laboratoris.
  • Comerç just
  • Un berenar solidari, obert a tot l’alumnat, professorat i personal no docent, utilitzant productes de comerç just i de comerç local, concretament batut de cacau i coca de patata.
  • Tallers per part de S’Altra Senalla, per tal de donar a conèixer en que consisteix aquest a l’alumnat nou del centre.
    Venda de productes alimentaris de comerç just a la sala de professorat, per part de s’altra Senalla destinats al professorat. Cal dir també que una part important del sucre que es consumeix al bar del centre és de comerç just.
  • Manteniment de l’hortet i dels jardins.

Ubicació

Calendari famílies