Vídeos Arts Gràfiques

.Vídeos del Treball realitzat per l'alumnat de 1r de Preimpressió digital al mòdul d'Assemblatge de publicacions electròniques en col·laboració amb l'alumnat de 1r d'impressió en arts gràfiques, tots dos de l' I.E.S Josep Maria Llompart.

GRUP 1: Picat de tintes CMY (Cian, magenta i groc). Mitjançant una plantilla s'apliquen  les tintes CMY al paper, picant-les amb el dit obtenim els colors complementaris.

GRUP 2: Picat de tintes pantones . Elaboració del picat de pantones amb dos tipus de paper (estucat mate i estucat brillant). Es realitza mitjançant una regla de tres, per calcular la mesura necessària de cada uns dels colors primaris. Una vegada obtinguda la mesura s'aplica la quantitat necessària de cada color en un bascula de precisió. Finalment es realitza la mescla  per obtenir el color exacte que surt a la pantonera.

GRUP 3: Impressió tintes líquides. Paper(Serigrafia). Elaboració de carpetes amb el logotip de l'IES Josep Maria  Llompart i del seu departament d'Arts Gràfiques. Tintes base aigua (AQ paper i cartró), amb els colors corporatius del centre (Taronja i Verd) combinat amb el blau, color representatiu del departament d'Arts Gràfiques.

GRUP 4: Impressió tintes líquides tèxtil (Serigrafia). Petita demostració d'impressió sobre suport tèxtil amb forma impressora permeogràfica del disseny  “Ja t'has tacat “ en tintes base dissolvent (plastisol).

GRUP 5: Preparació del fotolit i insolació i revelat de la pantalla (Serigrafia). Impressió del fotolit amb injecció làser i exposició del mateix amb una isoladora. Posterior revelat i secat del mateix deixant-lo llest per a l' impressió.

El grup de Primer d'Impressió d'Arts Gràfiques, de l'IES Josep Maria Llompart,el 15 d'abril de 2013 realitzaren una visita tècnica a les instal·lacions de Serimarket, empresa de productes serigràfics, ubicada en el polígon Son Rossinyol de Palma.
Acompanyat de la professora Natàlia Agulló i el professor Francesc Sanxis, gaudirem d'aquesta visita per veure i rebre les explicacions dels professionals en matèria de preparació de materials i confecció de pantalles serigràfics, així com l'obtenció de la forma impressora serigràfica.
Aquesta visita a resultat molt enriquidora per a completar la nostra formació i l'assoliment de continguts per part dels assistents.