.Enguany, el nostre centre ha volgut entrar a col·laborar amb un dels projectes de recerca de la UIB. Es tracta del Projecte TrAns:
Trajectòries complexes de l’ansietat a l’adolescència: cap a una millor predicció de l’aparició dels trastorns d’ansietat.

Aquest estudi consisteix en la detecció precoç de l'ansietat en adolescents. El procediment és el següent: primer, s'ha demanat la participació dels alumnes de 1r d'ESO per mitjà d'una carta informativa a les famílies. Un cop autoritzats, els alumnes reben la visita cada tres mesos dels psicòlegs i se'ls farà un seguiment durant els propers tres anys. L’objectiu d'aquest estudi és observar l’aparició d’aquests símptomes per tal de prevenir el desenvolupament de trastorns psicopatològics. És per això que hem desenvolupat una plataforma de xarxa social que permetrà fer les avaluacions de forma eficient a un gran nombre de participants

L’ansietat és un dels problemes psicològics més freqüents tant en infants com en joves i adults. Sabem que els trastorns d’ansietat tendeixen a esdevenir crònics i també que poden interferir en la maduració personal, el rendiment acadèmic o el funcionament familiar.

Per altra banda, l’adolescència és un període crític del desenvolupament caracteritzat per canvis a nivell cerebral, hormonal, emocional, i comportamental. És un període notablement modificable i plàstic en el qual comencen a aparèixer clarament els símptomes que poden acabar desenvolupant un trastorn d’ansietat.
Més informació: http://labcsd.uib.cat/Projecte-TrAns/