1r Batxillerat
APROVAT EN COMISSIÓ DE COORDINACIÓ PEDAGÒGICA EL 25/5/2022
1r BAT | Modalitat (escollir-ne 3) | Comuns (totes) | Assignatura optativa (escollir-ne 1) | Assignatura optativa (escollir-ne 1) |
|
Humanístic i ciències socials |
Llatí I (3h) o Matemàtiques aplicades I (3h) |
Llengua catalana i literatura I (3h) |
Cor i tècnica vocal I (3h) |
Religió I (1h) |
|
General | Matemàtiques generals (3h) Economia, Emprenedoria i Activitat Empresarial (3h) Història del món contemporani (3h) Biologia, Geologia i Ciències Ambientals (3h) |
Llengua catalana i literatura I (3h) Llengua castellana i literatura I (3h) Llengua estrangera I (3h) Educació física (3h) Filosofia (3h) Treball de recerca I (2h) |
Cor i tècnica vocal I (3h) |
Religió I (1h) |
|
Ciències i Tecnologia |
Matemàtiques I (3h) Física i Química (3h) Biologia, Geologia i Ciències Ambientals (3h) Dibuix Tècnic I (3h) |
Llengua catalana i literatura I (3h) Llengua castellana i literatura I (3h) Llengua estrangera I (3h) Educació física (3h) Filosofia (3h) Treball de recerca I (2h) |
Cor i tècnica vocal I (3h) |
Religió I (1h) |
|
Arts plàstiques, imatge i disseny |
Dibuix artístic I (3h) Cultura audiovisual (3h) Projectes artístics (3h) |
Llengua catalana i literatura I (3h) Llengua castellana i literatura I (3h) Llengua estrangera I (3h) Educació física (3h) Filosofia (3h) Treball de recerca I (2h) |
Volum (3h) Dibuix tècnic aplicat a les arts plàstiques i al disseny I (3h) Literatura Universal (3h) Programació i Tractament de dades I (3h) Història i Cultura de les Illes Balears (3h) Alemany I (3h) Francès I (3h) |
Religió I (1h) |
|
Música i arts escèniques |
Anàlisi musical I (3h) Arts escèniques I (3h) Llenguatge i Pràctica Musical (3h) |
Llengua catalana i literatura I (3h) Llengua castellana i literatura I (3h) Llengua estrangera I (3h) Educació física (3h) Filosofia (3h) Treball de recerca I (2h) |
Cultura audiovisual (3h) Cor i tècnica vocal I (3h) Literatura Universal (3h) Programació i Tractament de dades I (3h) Història i Cultura de les Illes Balears (3h) Alemany I (3h) Francès I (3h) |
Religió I (1h) |
Entre parèntesi, el nombre d’hores setmanals
Anàlisi musical:
L’assignatura d’Anàlisi Musical I permet comprendre i gaudir de la música de forma “científica” ja que es treballen els principals elements constitutius de la música i la seva organització. També desenvolupa l’escolta activa, la concentració, la memòria i l’oïda interna, així com l’esperit crític ja que els alumnes poden expressar una opinió fonamentada sobre el fet musical, emprant una terminología específica. A més, la matèria mostra com la música afecta a l’ésser humà potenciant unes o altres emocions.
Arts escèniques I:
Les arts escèniques s’entenen com l’estudi i la pràctica del conjunt de manifestacions que requereixen d’una representació duta a terme per un o diversos emissors i un públic que la rebi. Així, constitueixen una forma d’art viva i efímera, que, tradicionalment, es circumscrivia al teatre, la dansa i la música. No obstant això, en l’actualitat, aquestes manifestacions es difuminen i barregen per generar noves formes de presentació escènica. L’objectiu final de la matèria és que l’alumne, mitjançant el coneixement i l’ús de diverses tècniques i habilitats pròpies de les arts escèniques, com ara la dramaticitat, l’expressió corporal i el fet musical, pugui transmetre pensaments, emocions, vivències, idees i conceptes.
Biologia, Geologia i ciències ambientals:
Dins aquesta matèria es treballa la importància de l’ecologia i sostenibilitat relacionada amb l’entorn de l’alumne, la història de la Terra i de la vida, la dinàmica i composició terrestre així com la fisiologia animal i vegetal i els microorganismes i formes acel·lulars.u
Els seus objectius són:
- Desenvolupar esforços per aconseguir un model de desenvolupament sostenible, per tal de contribuir a la millora de la salut i a la qualitat de vida, així com la preservació del patrimoni natural i cultural.
- Estimular la vocació científica.
- Cercar d’informació sobre temes científics.
- Dissenyar i participar en el desenvolupament de projectes científics.
Com treballarem?
- Resolució de problemes.
- Enfocament pràctic i sempre connectat amb la realitat.
- Realització de projectes i recerques.
- Treball individual i en equip.
Cor i tècnica vocal I:
Aquesta assignatura és evidentment molt pràctica, els/les alumnes treballen la veu com a mitjà d’expressió musical tant a nivell individual com en grup. S’estructura en tres eixos: la tècnica vocal, el repertori i la practica del conjunt, en els quals els alumnes-cantaires són els protagonistes.
El cant col·lectiu reforça la capacitat del treball en grup, la col.laboració, el respecte, la capacitat crítica i la integració, i també treballa l’atenció, la concentració i la valoració del silenci. A més, la participació en espectacles permet realitzar actuacions en directe.
Cultura Audiovisual:
La creació audiovisual forma part essencial tant de l’expressió artística contemporània com de la comunicació mediàtica que caracteritza a la nostra època, per la qual cosa entendre-la resulta útil per desenvolupar-se en el món que ens envolta. La matèria de Cultura Audiovisual contribueix a això perquè, d’una banda, facilita als alumnes unes eines vàlides per al processament crític de la informació audiovisual que li arriba des de múltiples vies i, per una altre, li proporciona els coneixements, destreses i actituds necessaris per elaborar les seves pròpies produccions audiovisuals.
Dibuix artístic I:
En dibuixar, la mirada es converteix en observació precisa i contemplació que abstreu i sintetitza la realitat a través de l’expressió gràfica. El dibuix és, per tant, un procés interactiu d’observació, reflexió i representació. Un procés que requereix una tècnica inicial, conèixer els seus recursos i elements fonamentals, un exercici continu d’entrenament i pràctica. El Dibuix implica comprendre el seu llenguatge i com hi intervenen les formes i les seves relacions, les estructures, els volums, la perspectiva, les proporcions, el color i el comportament de la llum.
Dibuix Tècnic I:
El dibuix tècnic constitueix un mitjà d’expressió i comunicació convencional per a qualsevol projecte que tingui per finalitat la creació i fabricació d’un producte, és també un aspecte imprescindible del desenvolupament tecnològic. Dota l’alumnat d’un instrument eficient per comunicar-se de manera gràfica i objectiva per expressar i difondre idees o projectes d’acord amb convencions que garanteixen la seva interpretació fiable i precisa. Per tal d’afavorir aquesta forma d’expressió, la matèria Dibuix tècnic desenvolupa la visió espacial de l’alumnat en representar l’espai tridimensional sobre el pla, per mitjà de la resolució de problemes i de la realització de projectes tant individuals com en grup. També potencia la capacitat d’anàlisi, la creativitat, l’autonomia i el pensament divergent, afavorint actituds de respecte i empatia.
Dibuix tècnic aplicat a les arts plàstiques i disseny I:
El dibuix tècnic i el dibuix artístic són dues disciplines complementàries, existint una poderosa relació entre l’art i la geometria o l’art i la ciència, relació que es remunta al classicisme i segueix present tant en corrents artístics i tècniques d’il·lustració que tenen com a suport la pura geometria, fins a la seva inequívoca presència com a eina de creació i comunicació en el disseny i en diversos oficis artístics. Aquesta matèria està dirigida a l’alumnat que cursa estudis de Batxillerat en la modalitat d’Arts, pretén posar en valor el rellevant paper que compleix el dibuix tècnic com a element de comunicació gràfica i generador de formes i objectes, així com la seva incidència en la transformació de l’entorn construït.
Economia:
Economia està plantejada com a matèria per proporcionar a l’alumne, de manera introductòria, coneixements econòmics necessaris per entendre el context en el qual viu, despertar el seu interès i promoure iniciatives dirigides a actuar sobre la pròpia realitat, després d’una anàlisi crítica d’aquesta, i prendre les seves pròpies decisions amb repercussió econòmica i financera de manera raonada i responsable.
Economia, emprenedoria i activitat empresarial:
Aquesta matèria de modalitat tracta d’aportar els conceptes econòmics i empresarials necessaris perquè l’alumne tingui un suport teòric que li permeti realitzar anàlisis crítiques i fonamentades a partir de l’estudi de casos sobre la realitat econòmica actual, valorar els efectes que provoca en els diferents àmbits de la vida i aprofitar aquests aprenentatges per generar una actitud proactiva i compromesa amb la societat i de cerca d’un major benestar, tant col·lectiu com individual.
Educació física:
Aquesta assignatura pretén que l’alumnat consolidi un estil de vida actiu, gaudeixi de la seva pròpia corporalitat i de les manifestacions culturals de caràcter motor, desenvolupa activament actituds eco socialment responsables o reafirmi el desenvolupament de tots els processos de presa de decisions que intervenen en la resolució de situacions motrius. Aquests elements contribueixen al fet que l’alumne sigui motriument competent, facilitant així el seu desenvolupament integral, ja que la motricitat constitueix un element essencial del propi aprenentatge.
Filosofia:
Assignatura que potencia la indagació al voltant de problemes universals i fonamentals, com ara els referits a la naturalesa última de la realitat, la veritat, la justícia, la bellesa o la pròpia identitat i dignitat humanes, al costat de la reflexió crítica sobre les idees i pràctiques que constitueixen el nostre entorn cultural, serveixen, simultàniament, al propòsit de promoure la maduresa personal i social de l’alumne i al desenvolupament tant de la seva dimensió intel·lectual com d’aquells altres aspectes ètics, polítics, cívics, emocionals i estètics que configuren la seva personalitat.
Física i química:
Les matèries de física i química són bàsiques a la formació científica de l’alumnat, per aquest motiu es troben al currículum del primers cursos de tots els graus universitaris de caire científic: sanitaris, tècnics, etc. així com als cicle formatius relacionats. L’estudi de la física i química ajuda a desenvolupar el pensament abstracte potenciant la capacitat de resolució de problemes reals. Es tracta de comprendre el món que ens envolta i així entendre la importància de la consecució dels Objectius de Desenvolupament Sostenible.
L’assignatura es treballa per problemes, es realitzen pràctiques de laboratori, a l’institut i a la UIB, i s’utilitzen simuladors quan es tracten fenòmens complexes o de difícil reproducció.
Grec I:
L’estudi de les cultures antigues de Grècia i Roma ens remet a l’origen de la nostra pròpia cultura europea. Els grecs foren els creadors de la majoria de les nostres formes artístiques i literàries, posaren les bases del nostre pensament, desenvoluparen idees polítiques que el món occidental ha heretat, crearen mites que han esdevingut una constant a la literatura i l’art posteriors. La matèria de Grec contempla una part lingüística destinada a la interpretació de textos i a l’estudi gramatical, i dona un important relleu al vocabulari i l’estudi de l’etimologia. Per altra banda, es destina una part molt important de la matèria a l’estudi de la cultura grega, tan influent al món occidental: història, societat, política, art, literatura i mitologia.
Història del món contemporani:
Per què Rússia ha envaït Ucraïna? És Taiwan un país independent? Quan van aparèixer els primers ordinadors? Quina va ser la reacció de la gent en pujar per primer cop a un tren? Mil i una preguntes que tenen resposta. Aquesta assignatura apassionant t’ajudarà a desenvolupar la teva capacitat d’observació, anàlisi i interpretació del món que t’envolta, i et donarà les eines per comprendre millor el present i afrontar els reptes del segle XXI. La història és una eina poderosa per a la construcció d’una ciutadania activa i compromesa amb la vida social. En aquesta assignatura, aprendràs com el pensament històric, amb les seves intencions, estratègies i mètodes, ens pot ajudar a comprendre el passat per entendre millor el present. Així, podràs utilitzar la història per prendre decisions informades i afrontar els desafiaments que ens presenta la societat actual. A més, aprendràs a comunicar les teves idees i pensaments amb claredat i eficàcia.
Història i cultura de les Illes Balears:
Les Illes Balears són un lloc màgic que ha viscut fets i processos històrics gairebé únics i irrepetibles. Amb aquesta assignatura, podràs explorar la riquesa cultural de les nostres illes i descobrir la seva història fascinant. Des dels primers pobladors fins a l’actualitat, les Illes Balears han estat una cruïlla de pobles, rutes i persones. Amb aquesta assignatura, podràs aprofundir en la complexitat i l’evolució dels condicionants històrics illencs, completant la teva comprensió, raonament i reminiscències històriques per a entendre millor el teu present. A més, aquesta matèria optativa està dissenyada per proporcionar-te un coneixement integral de la cultura illenca, amb continguts específics que t’ajudaran a connectar amb el teu entorn, valorar la diversitat cultural i comprendre millor les arrels de la nostra societat.
Literatura Universal:
La matèria literatura universal constitueix un espai privilegiat per al desenvolupament de les dues modalitats de lectura literària plantejades al llarg de tota l’escolarització —la lectura guiada i la lectura autònoma— afavorint la confluència dels seus respectius corpus i les seves formes de gaudi. D’aquesta manera, adolescents i joves s’allunyen gradualment de la simple lectura identificativa i argumental d’obres pròximes al seu àmbit d’experiències, per accedir a obres complexes que reclamen habilitats d’interpretació més consolidades i que obren la seva mirada a altres marcs culturals.
Llatí I:
L’estudi de les cultures antigues de Grècia i Roma ens remet a l’origen de la nostra pròpia cultura europea. Si els grecs foren els creadors d’una cultura que és a la base d’Occident en art, literatura, pensament o política, els romans en recolliren el testimoni i ens el transmeteren juntament amb aportacions pròpies tan importants com el dret. Recordem, a més que el llatí és la nostra llengua, perquè el català i el castellà no són més que el llatí del s. XXI.
La matèria de Llatí està plantejada com una assignatura eminentment lingüística, amb l’objectiu principal d’adquirir progressivament l’habilitat d’interpretar textos; per a això caldrà conèixer la morfologia i la sintaxi pròpies de la llengua llatina, així com el seu vocabulari. Aquest coneixement ha de servir, a més, de reforç per al domini d’altres llengües, sobretot de les romàniques.
Al mateix temps, aprofitarem els textos per entrar en contacte amb la història, la societat, la literatura i la vida quotidiana dels romans i constatar-ne la pervivència en molts d’àmbits del món actual.
Llengua castellana i literatura I:
L’objectiu de la matèria de Llengua castellana i literatura s’orienta tant a l’eficàcia comunicativa en la producció, recepció i interacció oral, escrita i multimodal, com a afavorir un ús ètic del llenguatge que posi les paraules al servei de la convivència democràtica, la resolució dialogada dels conflictes i la construcció de vincles personals i socials basats en el respecte i la igualtat de drets de totes les persones.
A l’assignatura es repassa la morfosintaxi i el lèxic, es treballa la variació lingüística i l’anàlisi de textos. Així mateix es realitza una aproximació a la literatura des dels orígens fins al segle XIX.
Llengua catalana i literatura I:
L’objectiu de la matèria de llengua catalana i literatura s’orienta tant a l’eficàcia comunicativa en la producció, recepció i interacció oral, escrita i multimodal, com a afavorir un ús ètic del llenguatge que posi les paraules al servei de la convivència democràtica, la resolució dialogada dels conflictes i la construcció de vincles personals i socials basats en el respecte i la igualtat de drets de totes les persones.
A l’assignatura es repassa tota la morfosintaxi i l’ortografia, es treballa la variació lingüística des dels orígens fins al segle XXI. Així mateix es realitza una aproximació a la literatura des dels orígens fins al segle XIX.
Llengua estrangera I:
La ràpida evolució de les societats actuals i les seves múltiples interconnexions exigeixen el desenvolupament d’aquelles competències que ajudin els individus a practicar una ciutadania independent, activa i compromesa amb la realitat contemporània, cada vegada més global, intercultural i plurilingüe. Tal com assenyala el marc de referència per a una cultura democràtica, en les actuals societats, culturalment diverses, els processos democràtics requereixen del diàleg intercultural. Per aquest motiu, a la nostra assignatura promovem l’aprenentatge de la llengua Anglesa en tots els seus vessants.
Llengua estrangera: Alemany
De cada vegada més el món laboral demana un maneig eficient de llengües estrangeres. El fet d’en sabre més d’una obre moltes portes tant en les relacions personals com laborals. Els alumnes que triïn l’assignatura d’alemany com a llengua estrangera podran assolir a final de curs el nivell A2 (A 2.1 a primer) segons el Marc de Referència per a les Llengües Estrangeres. A més a més, els alumnes podran obtenir un títol oficial de l’Escola Oficial d’Idiomes mitjançant la seva participació al programa EOIES. Hem demanat un auxiliar de conversa, la finalitat del qual serà apropar la cultura dels països DACH (de parla alemanya) als alumnes i servir com a referent per la llengua oral. Un alumne pot incorporar-se a l’assignatura tant a primer com a segon de batxillerat sempre que demostri prèviament, mitjançant una prova específica de nivell, que en té els coneixements adients per poder seguir les classes.
Llengua estrangera: Francès I
Els alumnes que triïn aquesta assignatura podran adquirir una certa competència oral i escrita i, també, podran entrar en contacte amb la llengua i la cultura francòfona mitjançant una metodologia comunicativa i a la vegada motivadora (mitjans audiovisuals, cançons, activitats, jocs de rol, jocs interactius, aprenentatge cooperatiu). A més a més, els alumnes podran obtenir un títol oficial de l’Escola Oficial d’Idiomes mitjançant el programa EOIES. També s’ha sol·licitat la col·laboració d’un/una auxiliar de conversa nadiu/nadiva per tal de donar suport lingüístic i fomentar la motivació i l’interès de l’alumnat envers la llengua i la cultura del seu país. Els alumnes que parlen més d’una llengua estrangera multipliquen les oportunitats professionals. El francès és la llengua estrangera que més persones aprenen al món després de l’anglès i és una de les llengües oficials i de treball a la ONU i la Unió Europea. A més a més, el nombre de turistes francesos i francòfons que visiten les Illes Balears és el que més ha crescut durant els darrers anys. Un alumne pot incorporar-se a l’assignatura tant a primer com a segon de batxillerat sempre que demostri prèviament, per mitjà d’una prova específica, que té els coneixements adequats per poder seguir les classes.
Llenguatge i pràctica musical:
L’assignatura de llenguatge i pràctica musical de primer de batxillerat és una oportunitat per aprofundir en el món de la música i la seva pràctica. Els estudiants tindran l’oportunitat de desenvolupar les seves habilitats musicals i conèixer els diferents estils i gèneres musicals així com aprendre a llegir partitures i a entendre la simbologia musical.
Els estudiants posen en pràctica els seus coneixements musicals a través de la interpretació d’instruments i la creació de música pròpia fent servir eines analògiques i digitals.
A més l’assignatura de llenguatge i pràctica musical de primer de batxillerat inclou l’organització i la participació en espectacles musicals, això els permet desenvolupar la seva confiança en si mateixos i les seves habilitats escèniques i/o tècniques.
Matemàtiques I:
Les Matemàtiques constitueixen un dels majors assoliments culturals i intel·lectuals de la humanitat. Al llarg de la història, les diferents cultures s’han esforçat a descriure la naturalesa utilitzant les matemàtiques i a transmetre tot el coneixement adquirit a les generacions futures. Avui dia, aquest patrimoni intel·lectual adquireix un valor fonamental ja que els grans reptes globals, com el respecte al medi ambient, l’eficiència energètica o la industrialització inclusiva i sostenible, als quals la societat haurà de fer front, requereixen d’uns alumnes capaç d’adaptar-se a les condicions canviants, d’aprendre de manera autònoma, de modelitzar situacions, d’explorar noves vies de recerca i d’usar la tecnologia de manera efectiva. Per tant, resulta imprescindible per a la ciutadania del s. XXI la utilització de coneixements i destreses matemàtiques, com el raonament, la modelització, el pensament computacional o la resolució de problemes.
Matemàtiques aplicades a les ciències socials:
Les matemàtiques constitueixen un dels majors assoliments culturals i intel·lectuals de la humanitat. Al llarg de la història, les diferents cultures s’han esforçat a descriure la naturalesa utilitzant les matemàtiques i a transmetre tot el coneixement adquirit a les generacions futures. Avui dia, aquest patrimoni intel·lectual adquireix un valor fonamental ja que els grans reptes globals, com el respecte al medi ambient, l’eficiència energètica o la industrialització inclusiva i sostenible, als quals la societat haurà de fer front, requereixen d’uns alumnes capaços d’adaptar-se a les condicions canviants, d’aprendre de manera autònoma, de modelitzar situacions, d’explorar noves vies de recerca i d’usar la tecnologia de manera efectiva. Per tant, resulta imprescindible per a la ciutadania del s. XXI la utilització de coneixements i destreses matemàtiques, com el raonament, la modelització, el pensament computacional o la resolució de problemes.
Matemàtiques generals:
El desenvolupament vertiginós del món actual fa necessari que els alumnes analitzin i interpretin la realitat per poder adaptar-se a unes condicions plenes d’incertesa, a més de disposar de les competències necessàries per aprendre per si mateix. Les matemàtiques exerceixen un paper fonamental per modelitzar, analitzar i comprendre els fenòmens de múltiples camps de coneixement: socials, educatius, científics, econòmics, etc. Les competències matemàtiques comprenen, a més de les idees i elements matemàtics, destreses de resolució de problemes, de raonament matemàtic i de comunicació, extrapolables a contextos no matemàtics.
Programació i tractament de dades:
L’assignatura de Programació i Tractament de Dades té com a objectiu proporcionar a l’alumnat els coneixements i habilitats necessaris per a utilitzar la informàtica com un element clau en la seva vida activa i futura incorporació a estudis superiors, i passar de ser simples consumidors a innovadors. La matèria està estretament relacionada amb les competències clau en ciència, tecnologia, enginyeria, matemàtiques i la competència digital. Està centrada en el desenvolupament del pensament computacional, la resolució de problemes, la creació i la publicació de productes informàtics, la gestió de projectes i el tractament de dades de forma segura i responsable. Els criteris d’avaluació estan orientats a valorar el grau de desenvolupament de les competències específiques de l’alumnat i la matèria es divideix en 5 blocs interrelacionats de sabers bàsics: Algorísmia i programació, Gestió de projectes, Tractament de dades, Publicació i documentació i Aplicació en entorns simulats.
Projectes artístics:
La matèria de projectes artístics combina una concepció de l’art centrada en l’expressió personal (creativitat) i en coneixements de gestió cultural. Resulta fonamenta l’execució d’un projecte artístic, personal i també projectes artístics grupals incidint en la seva planificació i gestió, així com en l’efecte que aquest pugui tenir en l’entorn físic més pròxim o en altres parcel·les de la realitat accessibles a través d’internet o de les xarxes socials. Es posa, així, l’èmfasi tant en el procés com en el resultat.
Tècniques experimentals:
És una matèria que té com a objectiu aprendre a fer ciència.
S’utilitza una metodologia que ajuda a prendre decisions, fomenta la curiositat, exercita la creativitat, millora la capacitat de paciència, mostra que no hi ha veritats absolutes i fomenta la superació personal.
Com treballarem?
- Fonamentalment en petits equips.
- Resolució de problemes.
- Enfocament pràctic i sempre connectat amb la realitat.
- Realització de projectes de recerca.
Tecnologia i enginyeria:
L’assignatura aprofundeix en les diferents branques de l’enginyeria, els processos productius, l’arquitectura i la informàtica. Es treballen continguts d’enginyeria de materials, màquines, motors tèrmics i màquines frigorífiques, sistemes automàtics, electrònica digital, control i programació de sistemes automàtics. Els continguts es desenvolupen mitjançant la resolució de problemes i el desenvolupament de projectes tecnològics, fomentant el desenvolupament científic-tècnic, la col·laboració, el treball en equip i les pràctiques de taller. S’apliquen coneixements físics, químics, informàtics i matemàtics. Té continuïtat amb els estudis universitaris d’enginyeria, arquitectura i informàtica i amb tots els cicles formatius de grau superior de branques tècniques. Es recomana als alumnes amb interessos en l’enginyeria, científics, informàtics i tècnics.
Volum:
L’assignatura de volum contribueix al desenvolupament de dos aspectes de la formació artística estretament relacionats entre si: la percepció sensorial i intel·lectual de la forma i la creació d’objectes tridimensionals. L’estudi d’aquesta matèria desenvolupa les capacitats i els mecanismes de percepció espacial, tàctil i cinestèsica; la memòria i el pensament espacials, i la capacitat creadora i el pensament divergent mitjançant els quals l’ésser humà és capaç d’aportar solucions diferents, noves i originals.
En tractar-se d’una assignatura de caràcter eminentment pràctic, proporciona als estudiants un domini essencial, una agilitat i una destresa adequades per a l’ús dels mitjans d’expressió del llenguatge tridimensional, i el coneixement de tècniques i procediments útils i dels materials més comuns.