/*Moure pagina per no colapsar amb menu*/

3r ESO

OFERTA EDUCATIVA ESO LOMLOE  CURS 2023-24

 Curs  Comuns  Optatives
 3r ESO
  •  Educació Física (2h)
  • Geografia i Història (3h)
  • Llengua Castellana i Literatura (3h)
  • Llengua Catalana i literatura (3h)
  • Llengua estrangera (3h)
  • Matemàtiques (4h)
  • Biologia i Geologia (2h)
  • Física i Química (2h)
  • Tecnologia i Digitalització(2h)

    Triar-ne 1 entre:
  • Educació Plàstica, Visual i Audiovisual/ Música(2h)
  • Música (2h)

    Triar-ne 1 entre:
  • Religió (1h)
  • Atenció educativa (1h)

Triar-ne 1 entre:

  • Cooperació i Serveis a la Comunitat (2h)
  • Educació Plàstica, Visual i Audiovisual (2h)
  • Introducció a la Filosofia (2h)
  • Música (2h)
  • Recursos Digitals II (2h)
  • Segona Llengua Estrangera (Francès) (2h)
  • Segona Llengua Estrangera (Alemany) (2h)
 Curs  Comuns  Optatives
3r ESO
PDC
  • Àmbit científic i tecnològic (10h)
  • Àmbit lingḯstic i social (9h)
  • Llengua Estrangera (Anglès)
  • Educació Plàstica, Visual i Audiovisual/ Música(2h)

Triar-ne 1 entre:

  • Religió (1h)
  • Atenció educativa (1h)
Triar-ne 1 entre:
- Cooperació i Serveis a la Comunitat (2h)
- Introducció a la Filosofia (2h)
- Música (2h)
- Recursos Digitals II (2h)
- Segona Llengua Estrangera (Francès)(2h)

DESCRIPCIÓ MATÈRIES A TRIAR 3r ESO:

– Educació Plàstica, Visual i Audiovisual
La matèria d’educació plàstica, visual i audiovisual integra totes les dimensions de la imatge: plàstica, fotogràfica, cinematogràfica i mediàtica; així com la seva forma, que varia segons els materials, eines i formats utilitzats. La imatge, que pot ser bidimensional o tridimensional, figurativa o abstracta, fixa o en moviment, concreta o virtual, duradera o efímera, es mostra a partir de les diferents tècniques que han anat ampliant els registres de la creació. A tercer curs d’ESO es tracta d’anar ampliant i aprofondint en les diferents tècniques de creació i d’expressió a través de les imatges, els mitjans audiovisuals i altres representacions artístiques.
Es tracta d’una assignatura de caire eminentment pràctic que vos pot donar una bona formació si vos agraden els llenguatges artístics i heu pensat en la possibilitat de cursar un Batxillerat Artístic.

– Música II
Durant el tercer curs d’ESO l’alumnat aprofundeix en el vessant pràctic de l’aprenentatge musical a partir de la interpretació d’un repertori variat, consolidant tècniques d’interpretació d’instruments diversos (instrumental Orff, ukelele, etc.) i la creació sonora (edició de so, edició de partitures i creació audiovisual) sense deixar de banda l’audició activa, que permet incidir en l’anàlisi dels elements de la música, les peculiaritats dels estils musicals i les societats que els desenvolupen.

– Cooperació i Serveis a la Comunitat
Aquesta matèria va destinada a alumnes amb esperit crític i amb ganes d’aportar canvis i propostes de millora davant de diverses situacions dins dels contexts personal, escolar, social i professional que ens envolten.
És una matèria que té com a objectius:

  • Conèixer les diferents problemàtiques ambientals i socials que ens envolten.
    Prendre consciència de la importància de la cooperació per posar solució a aquestes problemàtiques.
    Actuar per contribuir a la millora del benestar social i ambiental.

S’utilitza una metodologia que ajuda a prendre decisions, fomenta el diàleg i la comunicació entre col·lectius, augmenta l’empatia i la consciència social i ambiental, la capacitat de ser empàtics, desperta la curiositat, l’actitud crítica i l’esperit emprenedor.

Com treballarem?

  • Fonamentalment en petits equips.
    Col·laborarem amb els diferents òrgans del context educatiu.
    Enfocament pràctic i sempre connectat amb la realitat.
    Realització de projectes de voluntariat amb entitats del territori.
    Visites a diferents entitats.
    Xerrades i tallers d’experts al centre.

– Introducció a la Filosofia
La filosofia es va començar a practicar com un exercici del pensament fa més de dos mil anys a les places públiques de les ciutats gregues. Amb el debat i l’argumentació filosòfics van néixer la democràcia i els primers qüestionaments dels prejudicis més antics de la humanitat. Debatre, argumentar, dialogar i qüestionar són els verbs constitutius de la Filosofia i, per tant, les accions bàsiques d’una Introducció a la Filosofia. Els i les primeres filòsofes van obrir horitzons mentals iniciant els camins de la ciència, l’ètica, el dret, la política, l’educació,… Per tant, en una etapa madurativa on la passivitat o la rebel·lió de l’adolescència comença a manifestar-se plenament és important que existeixi una formació filosòfica, sense la qual no és possible el progrés humanitzador i democràtic de la nostra societat. Una introducció a la Filosofia ha de permetre que l’aula es converteixi en una comunitat de diàleg on es valora el pensament rigorós, crític i respectuós en el marc pedagògic iniciat per Matthew Lipman(1985) amb el seu programa “Phylosophy for children”, concretat a casa nostra amb el projecte Filosofia 3/18. Aquest enfocament permet descobrir la filosofia a partir de la seva utilitat en la vida futura de l’alumnat, a partir de determinades situacions d’aprenentatge, i afavorir les comprensions dels sabers bàsics a la vida real.

– Recursos Digitals II
L’assignatura de Recursos Digitals és una oportunitat única perquè els estudiants aprenguin a desenvolupar habilitats digitals que els seran útils en la seva vida acadèmica i professional.
A través d’aquesta assignatura, l’alumnat explora diferents blocs de coneixements que inclouen la digitalització de l’entorn personal d’aprenentatge, la creació i edició de continguts, la comunicació i difusió d’idees, la ciutadania digital crítica i la seguretat i el pensament computacional.
Amb aquesta assignatura, els estudiants no només adquiriran habilitats per a treballar en línia de manera efectiva i segura, sinó que també aprendran a ser ciutadans digitals responsables i crítics.
En definitiva, Recursos Digitals és una assignatura que l’alumnat no es pot perdre si vol desenvolupar les habilitats necessàries per a triomfar en el món digital actual.

– Segona Llengua Estrangera (Francès)
L’oferta de la matèria de segona llengua estrangera contribueix de manera directa a la millora de les destreses lingüístiques, plurilingües i interculturals dels alumnes. El coneixement de més d’una llengua estrangera afavoreix la internacionalització i la mobilitat, a més de permetre el descobriment d’altres cultures, ampliant les perspectives dels alumnes, sobretot al món laboral dins una comunitat que depèn d’una gran part del turisme internacional, com és el cas de les Illes Balears.
El francès és actualment la cinquena llengua més parlada al món i la segona més estudiada com a llengua estrangera, després de l’anglès. El nombre de turistes francesos o francòfons (és a dir, de parla francesa) que visiten les nostres illes és el que més ha crescut durant els darrers anys. Saber parlar francès significa ser capaç de comunicar-se no només amb habitant de França, Suïssa i Bèlgica, sinó també de molts països d’Àfrica, Oceania, Àsia i una part del Canadà que el tenen o bé com a llengua oficial, o bé l’utilitzen com a llengua de comunicació diària. L’assignatura de francès inclou també una part de cultura i civilització que no es limitarà només a França, sinó que anirem descobrint poc a poc altres països i cultures de la Francofonia.
L’objectiu principal de l’assignatura és aprendre a comunicar-se en francès, progressant de la comprensió cap a l’expressió. Els temes tractats són els més propers als alumnes i els seus interessos, com ara família, escola, activitats del temps lliure, cultura… els alumnes sabran expressar-se sobre aquests aspectes i podran comparar les seves situacions amb les dels joves francòfons. La semblança del francès, com a llengua romànica, amb el català i el castellà ens permet d’establir paral·leles i també de fer reflexió sobre les nostres dues llengües oficials.
Cada any demanam la presència d’un auxiliar de conversa, un/a jove de parla francesa que ajuda els alumnes amb l’expressió oral i els transmet elements de la cultura francesa més propera de la seva edat. També es considera la possibilitat d’organitzar un intercanvi amb algun institut de secundària de França.
A més a més, els alumnes des de 4t d’ESO poden participar al programa EOIES, que permet obtenir un certificat de l’Escola oficial d’idiomes preparant i realitzant els exàmens oficials al nostre centre.
La segona llengua estrangera ofereix la continuïtat durant tot l’ensenyament secundari, des del primer d’ESO fins al segon de batxillerat. L’ensenyament s’inicia de forma ordinària al primer curs. Això no obstant, els alumnes es poden incorporar a aquests ensenyaments en qualsevol curs posterior, sempre que n’acreditin els coneixements necessaris. En el cas de francès s’admeten principiants també a 3r d’ESO, sempre que mostrin bona predisposició i voluntat, ja que la proximitat del francès amb el castellà i sobretot amb el català permet de progressar ràpidament sobretot quant a la comprensió.

– Segona Llengua Estrangera (Alemany)
En un món cada vegada més globalitzat, la importància d’una segona llengua estrangera és evident. Comunicar-se en diferents llengües obre el camí a infinites possibilitats.
La metodología utilitzada serà eminentment pràctica, ja que la finalitat d’aquesta assignatura, és que l’alumne pugui comunicar-se de manera senzilla però eficient en alemany tant oralment com per escrit. Per arribar a aquest punt, és necessari que l’alumne participi activament del seu aprenentatge i mostri una actitud positiva a l’hora d’enfrontar-se al vocabulari i la gramàtica. La reflexió sobre la seva llengua materna i d’altres estrangeres serà sempre un bon punt de partida, que facilitarà l’adquisició de nou vocabulari i estructures.
A més de la llengua, a l’assignatura d’ Alemany com a llengua estrangera s’intentarà transmetre tota la cultura que aquesta llengua du associada i que no és només la de Alemanya sinó , i no menys important, la dels països de llengua alemanya Suïssa i Àustria.
S’aconsella començar l’estudi de la llengua alemanya a primer d’ESO, encara que existeix la possibilitat de començar a un nivell superior sempre que s’aprovi un test de nivell a principi de curs. A tercer d’ESO es completarà enguany el nivell A1.2 del Marc Comú Europeu de Referència per a les Llengües (a segon es va fer el nivell A1.1).Aquesta assignatura té continuïtat durant tota l’etapa d’ESO i Batxillerat.

-Atenció educativa
Es fan activitats dirigides al desenvolupament de competències transversals a través de la realització de projectes significatius per als alumnes i de la resolució col·laborativa de problemes, amb l’objecte de reforçar l’autoestima, la promoció de la salut mitjançant l’activitat física, l’autonomia, la reflexió i la responsabilitat. En tot cas les activitats proposades han d’anar dirigides a reforçar els aspectes més transversals del currículum i ha d’afavorir la interdisciplinarietat i la connexió entre els diferents sabers.

-Religió
L’assignatura de religió catòlica a l’escola ensenya sobre la fe, permetent dialogar amb altres temes com la cultura i les ciències. Això ajuda als estudiants a entendre la cultura i el patrimoni del país, promoure valors com la solidaritat i la responsabilitat, i construir les seves pròpies idees i creences. A més, el temari de la classe té en compte les metes globals d’educació, com el desenvolupament sostenible i la ciutadania mundial, i els objectius del Pacte Educatiu Global impulsat per l’Església catòlica. D’aquesta manera, l’ensenyament religiós es manté rellevant en el segle XXI, conservant la seva essència i fomentant el diàleg entre la fe i la cultura.

Aquest lloc web utilitza cookies perquè tingueu la millor experiència d'usuari. Si continua navegant està donant el seu consentiment per a l'acceptació de les galetes esmentades i l'acceptació de la nostra política de cookies, cliqueu l'enllaç per a més informació.

ACEPTAR
Aviso de cookies