Coordinacions
Davall de la taula hi ha les explicacions de les coordinacions
Cerca:
Coordinació | Coordinador | Membres | Responsable ED |
---|---|---|---|
Tutories d’ESO | Bàrbara Quevedo | - | Joana Bonet Ana del Río |
Tutories de batxillerat | Glòria Tejero | - | Conchi García |
Riscos laborals | Antònia Sans | Toni López | Jaume Salvà |
TIC | Isabel Pascual | Inmaculada Andreu Francesc Colom Pep Rayó |
Jaume Salvà |
Ecocentre | Glòria Tejero | Núria Salord | Jaume Salvà |
Arts escèniques | Jorge Gómez | Margalida Truyols Karmele Vigara |
Jona Palacín |
Embelliment | Miquel Àngel Albis | Camino Revilla | Jaume Salvà |
Convivència i benestar | Bàrbara Quevedo | Xesca Bonnín Marta Brugarolas Margalida Calbet Inés Cañellas Sabrina Clavijo Elisa Traubinger |
Jaume Salvà |
Coeducació | Elisa Traubinger | - | Jaume Salvà |
Mediació | Margalida Calbet | - | Jaume Salvà |
Biblioteca | Margalida Truyols | - | Jaume Salvà |
Activitats extraescolars i complementàries | Edith Pla | Mery García Juanma Reverte Isabel Rigo Maria Sierra |
Jaume Salvà |
Lingüística | Tomeu López | - | Jaume Salvà |
Formació del professorat | Isabel Pascual | - | Jaume Salvà |
Treballs gràfics | Arturo Rovira | Isabel Ortega | Jaume Salvà |
Salut | Marta Brugarolas | - | Jona Palacín |
Riscos Laborals
Aquesta comissió es reuneix una hora a la setmana amb el director i està formada per la secretària del centre i tres professores, una de les quals és la coordinadora. Els temes que es treballen al llarg del curs, a més de les incidències que es poden extravenir, es resumeixen en aquests punts:
- Simulacres d’evacuació: col·laborar i assessorar en la realització, donar instruccions prèvies al personal (docent i no docent), assistir en la formació de l’alumnat, organitzar el simulacre obligatori, complimentar la documentació i realitzar un anàlisi posterior per incorporar millores.
- Avaluació de Riscos Laborals: revisar i analitzar la documentació rebuda, indicar l’execució de la “Planificació de l’Activitat Preventiva” segons l’índex de gravetat de cada ítem.
- Pla d’Autoprotecció: requerir la seva idoneïtat, revisar i analitzar la documentació rebuda. Ajudar i assessorar en la implantació, revisions periòdiques dels elements antiincendis, centraleta d’alarma, instal·lacions que poden ocasionar riscos, equips d’intervenció…
- Assesorar en la revisió i millora de les instal·lacions del centre.
- Acompanyar i col·laborar en les visites dels tècnics, sindicats i professionals que acudeixen al centre per assumptes de prevenció: avaluació de riscos, pla d’autoprotecció, investigacions d’accidents, adaptacions de lloc de feina…
- Facilitar les eines i recursos per dur a terme la coordinació empresarial.
- Posar a l’abast del professorat la informació disponible sobre dels seus drets i facilitar el contacte amb el nostre servei de prevenció. Sobretot en cas d’embarassos, alletament, personal sensible, accidents laborals…
- Proporcionar la documentació i la informació per accedir als cursos de prevenció de riscos que el Servei de Prevenció ofereix cada any.
- Assistir en la notificació de les declaracions d’incidències relacionades amb la seguretat i salut del professorat, insistint en la preservació de la privacitat.
TIC
La coordinació de les Tecnologies d’Informació i Comunicació desenvolupa una tasca diària basada en els objectius següents:
• Renovació integral i manteniment de la pàgina web del centre. Actualització del gestor de continguts
• Actualització, manteniment i renovació de l’entorn virtual d’aprenentatge Moodle
• Manteniment rutinari del material informàtic inventariat i de tots els elements físics de la xarxa
• Actualització i el manteniment de la documentació de tots els aspectes del Projecte Xarxipèlag
• Continuar amb l’adequació a la normativa de Riscos Laborals de les aules d’informàtica, i de la resta d’instal·lacions depenents de Xarxipèlag
• Realització de microcursets de formació específica, segons peticions i necessitats del professorat
• Continuar amb el pla de manteniment i renovació d’equips informàtics
• Classificació i destriatge de tots els equips obsolets que es van retirant recuperant-ne els components reutilitzables
• Supervisió i assessorament de la xarxa d’Arts Gràfiques
• Assessorament a professorat i alumnat
• Atenció a alumnes amb necessitats especials d’accessibilitat
• Revisar el pla de la comissió TIC-TAC-TOC
Existeix un grup de feina format per professors del centre i el director.
Aquesta comissió es reuneix un cop a la setmana.
Comissió Ambiental
La comissió ambiental està formada per una coordinadora i un grup de professors. L’objectiu general en el qual s’emmarquen tots els objectius específics, així com les diferents activitats que es proposen és el següent: Promoure la conscienciació ambiental de tota la comunitat educativa, tot estimulant conductes respectuoses amb el medi, tant dins com fora del centre.
Els objectius específics són:
1. Promocionar el transport més sostenible que existeix, la bicicleta.
2. Continuar gestionant, conjuntament amb l’AMIPA, el programa de reciclatge i reutilització de llibres de text del centre. Implicant molt més tota la comunitat educativa.
3. Millorar la gestió de la recollida selectiva de paper i envasos a les aules, així com de la resta de residus que es generen al pati del centre.
4. Continuar amb la gestió de recollida dels residus tòxics que es generen al centre, així com el destí d’aquests per part de les empreses especialitzades.
5. Mantenir les zones enjardinades del centre, donant prioritat al manteniment del jardinet botànic M.Àngels Cardona, constituït per plantes autòctones i per algun endemisme.
6. Millorar el funcionament de les composteres que tenim al centre per tal d’obtenir la màxima quantitat possible de compost, i millorar la seva qualitat, que serà utilitzat al jardinet botànic.
7. Continuar en la promoció del comerç just al centre i amb el consum d’alguns productes d’aquest tipus de comerç.
8. Continuar amb la investigació de l’energia proporcionada per les plaques solars instal·lades al centre i comunicar la informació a tota la comunitat educativa.
9. Desenvolupar el projecte: la contaminació acústica al centre
10. Promocionar la incorporació d’alumnes a la c.ambiental, principalment alumnes de batxillerat per tal de que puguin desenvolupar, juntament amb el professorat que integra la comissió, les petites campanyes d’educació ambiental que es duen a terme a nivell de centre.
Les activitats que se solen tirar endavant durant el curs són:
- Bicicletada. Es tracta d’una colcada grupal amb bicicleta des de l’institut fins a la UIB, acompanyada d’un berenar ecològic. Es sol fer coincidir amb el dia sense cotxes a l’IES, per tal d’implicar al màxim el col·lectiu del professorat en l’activitat.
- Programa de reutilització de llibres. Durant el mes de maig es fa una sessió de tutoria per a recordar les condicions en què s’han de trobar els llibres de text per a poder participar en el programa de reciclatge.
- Campanya de reciclatge.
- Control de residus. Es gestionen els contenidors específics per la recollida de residus tòxics dels laboratoris.
- Comerç just
- Un berenar solidari, obert a tot l’alumnat, professorat i personal no docent, utilitzant productes de comerç just i de comerç local, concretament batut de cacau i coca de patata.
- Tallers per part de S’Altra Senalla, per tal de donar a conèixer en que consisteix aquest a l’alumnat nou del centre.
Venda de productes alimentaris de comerç just a la sala de professorat, per part de s’altra Senalla destinats al professorat. Cal dir també que una part important del sucre que es consumeix al bar del centre és de comerç just. - Manteniment de l’hortet i dels jardins.
Comissió de Convivència i Coeducació
Objectius
- Assegurar i garantir la participació, la implicació i el compromís de tota la comunitat escolar
- Ajudar a l’alumnat a relacionar-se amb si mateix, amb els altres i amb el món
- Potenciar l’equitat i el respecte a la diversitat de l’alumnat en un marc de valors compartits
- Fomentar la mediació escolar i la cultura del diàleg com a eina bàsica en la gestió del conflicte
- Fomentar una cultura de la pau i la no-violència, juntament amb els valors que fan possible preservar i enriquir la vida de totes les persones
- Corregir els estereotips sexistes
- Proposar un currículum equilibrat que elimini qualsevol biaix sexista
- Desenvolupar totes les capacitats individuals amb independència del gènere de l’alumnat
Activitats
- Coordinació del servei de mediació
- Jornades de formació per nous mediadors
- Sortides per la millora de la convivència
- Promoció d’activitats pels dies commemoratius relacionats amb la convivència i la coeducació (Dia de la Pau, dia de la Dona, etc.)
- Diada de delegats/ades o subdelegats/ades
- Enquestes a la comunitat educativa per recollir informació sobre la convivència i coeducació al centre
- Revisió del Pla de Convivència i Coeducació del centre
- Promoció i coordinació d’activitats formatives i tallers (Formació del professorat en Intel·ligència Emocional, Tallers de Cinema en Valors…)
- Foment de l’ús inclusiu i no sexista del llenguatge.
Biblioteca
Link a la biblioteca: biblioteca.iesllompart.cat
Comissió Lingüística
Els objectius d’aquesta coordinació i les activitats que es duen a terme durant el curs segueixen aquestes directrius:
- Vetlar pel compliment del Projecte lingüístic de centre per part de tots els membres de la comunitat educativa, posant esment sobretot en les actituds lingüístiques tant dels alumnes com dels professors.
- Continuar en el projecte de formació intercentres “Millora de l’expressió oral i de la dinamització de la normalització lingüística als centres”.
- Treballar l’anàlisi i la reflexió de les actituds lingüístiques individuals i col·lectives amb els alumnes de batxillerat per mitjà de la intervenció d’alumnes universitaris, que realitzaran xerrades i debats. El fet que qui fa l’exposició del tema i dirigeix el debat sigui un jove, predisposa favorablement l’interès dels alumnes.
- Activar el voluntariat lingüístic per millorar la competència en l’expressió oral dels alumnes castellanoparlants o d’altres llengües.
- Impulsar l’atenció a l´alumnat nouvingut (PALIC).
- Organitzar la celebració de la festa de Sant Jordi, amb el muntatge de parades de llibres i objectes diversos, elaborats aquests per alumnes del centre, aprofitant el voluntariat lingüístic i les tutories. Els doblers resultats de la venda de llibres i altres coses es destinen sempre a una causa solidària.
- Impulsar activitats relacionades amb el patrimoni i la cultura popular.
- Organitzar actes entorn de la figura de Josep Maria Llompart.