Matrícula d’ESO, Batxillerat i Cicles Formatius de Formació Professional Curs 2025/26
PROCÉS DE MATRÍCULA
El procés de matrícula consta de dues fases:
● Matrícula en línia a través del GESTIB
● Formulari de dades complementàries (mitjançant Google Forms)
Abans de començar amb aquests dos tràmits telemàtics, és imprescindible que les famílies reviseu prèviament, TOTA la documentació relacionada amb el procés. Aquesta es divideix en dues parts:
1. Documents de referència
● Aportació econòmica voluntària: Contribució per part de les famílies que ajuda a millorar la qualitat educativa del centre, tot finançant activitats complementàries, sortides, tallers, materials didàctics i altres serveis que enriqueixen l’aprenentatge de l’alumnat. (*)
● Assegurança escolar voluntària: Disponible exclusivament per a l’alumnat de 1r i 2n d’ESO. Per a la resta d’estudis l’assegurança escolar és obligatòria.
● Servei de transport escolar: Servei gratuït destinat a l’alumnat d’ESO, FP bàsica i Batxillerat que resideix en la part forana. (**)
(*) Revisau més avall, els quadres resum de les diferents quanties, segons el nivell d’estudis.
(**) La sol·licitud del transport escolar l’heu de fer al formulari de dades complementàries, tot i revisant els annexos de les rutes oferides.
2. Annexos a emplenar
Les famílies haureu d’emplenar diversos annexos, que s’hauran d’adjuntar al formulari de dades complementàries. És important revisar-los amb antelació per tal de tenir tota la informació i documentació preparada.
Us deixem tot seguit els enllaços a cadascun dels apartats:
MATRÍCULA EN LÍNIA VIA GESTIB
Per poder realitzar la matrícula via GESTIB, es pot realitzar de dues maneres:
a) amb usuari i contrasenya per accedir al GESTIB
b) amb codi d’accés proporcionat pel centre educatiu
Tot seguit us proporcionam els tutorials que expliquen totes dues opcions:
VERSIÓ EN CATALÀ
● Matrícula en línia amb codi d’accés proporcionat pel centre educatiu
● Matrícula en línia amb usuari i contrasenya per accedir al GestIB
VERSIÓ EN CASTELLÀ
● Matrícula en línea con código de acceso proporcionado por el centro educativo
● Matrícula en línea con usuario y contraseña de acceso al GestIB
Recordatori: Les unitats familiars amb situació parental singular (monoparentals, separades, divorciades…) han d’adjuntar la declaració responsable degudament emplenada i signada. Aquest tràmit és obligatori per a la correcta gestió administrativa del procés de matrícula.
IMPORTANT MATRÍCULA FP: Si NO podeu accedir al tràmit, el dia 11 de juliol (alumnat que ja ha estat matriculat al curs 24/25) i dia 21 de juliol (nou alumnat del procés d’admissió), estarem disponibles a la biblioteca del centre, de 9 a 14 h, per ajudar-vos a completar el procés, presencialment.
DOCUMENTS DE REFERÈNCIA
○ Transport escolar
■ Annex rutes transport escolar ESO-FPB
■ Annex rutes transport escolar Batxillerat
○ Assegurança escolar voluntària (només 1r i 2n d’ESO)
○ Aportacions voluntàries a la matrícula
■ ESO i Programa de Diversificació Curricular (PDC)
■ Batxillerat
■ FP
ANNEXOS A EMPLENAR
Podeu accedir a la informació en el següent enllaç:
FORMULARI DE DADES COMPLEMENTÀRIES
IMPORTANT: Per poder accedir al formulari corresponent als estudis als que us matriculeu, és imprescindible disposar d’una adreça de correu electrònic de GMAIL.
📌 Si no teniu una adreça de GMAIL, NO podreu accedir al formulari ni annexar la documentació que es demana.
En aquest cas, cal que passeu per CONSERGERIA del centre, on us facilitarem tota la documentació en format paper, a fi que l’empleneu i ens la retorneu signada.
ENLLAÇOS ALS FORMULARIS
ESO
– 1r ESO – Dades complementàries del procés de matrícula
– 2n ESO – Dades complementàries del procés de matrícula
– 3r ESO – Dades complementàries del procés de matrícula
– 4t ESO – Dades complementàries del procés de matrícula
BATXILLERAT
– 1r Batx – Dades complementàries del procés de matrícula
– 2n Batx – Dades complementàries del procés de matrícula
CICLES FORMATIUS
A) Formularis CFGM FPB Arts Gràfiques
● GRAU BÀSIC EN ARTS GRÀFIQUES (ARG11) – Documentació a aportar
● CGFM PREIMPRESSIÓ DIGITAL (ARG21) – Documentació a aportar
● CGFM IMPRESSIÓ GRÀFICA (ARG22) – Documentació a aportar
B) Formularis CFGM Sanitat
● CFGM EMERGÈNCIES SANITÀRIES (SAN21) – Documentació a aportar
● CFGM FARMÀCIA I PARAFARMÀCIA (SAN22) –Documentació a aportar
● CFGM CURES AUXILIARS D’INFERMERIA (SAN23) – Documentació a aportar
C) Formularis CFGS
● CGFS LABORATORI D’ANÀLISI I CONTROL DE QUALITAT (QUI31) – Documentació a aportar
● CGFS DISSENY I EDICIÓ DE PUBLICACIONS IMPRESES I MULTIMÈDIA (ARG32) – Documentació a aportar
● CFGS IMATGE PER AL DIAGNÒSTIC (SAN35) – Documentació a aportar
Inscripció a AMIPA. Apunta’t a l’AMIPA de l’IES Josep Maria Llompart
Matrícula del mòdul de Formació en Centres de Treball (FCT)
El mòdul de formació en centres de treball (FCT), és un mòdul presencial on l’alumnat fa 400 hores de pràctiques presencials en una empresa del sector. Es realitza a centres de treball situats a l’entorn centre educatiu mitjançant un acord formatiu de col·laboració que subscriuen l’institut i l’empresa. Aquestes pràctiques formen part del programa formatiu (curricular) dels ensenyaments de formació professional. La duració de les pràctiques dependrà dels torns i de la duració d’aquests. En qualsevol cas, finalitzarà quan l’alumnat hagi complert les 400 h establertes.
Les places estan limitades a la capacitat i ‘organització de les d’empreses i centre educatiu per fer les pràctiques. Els criteris d’assignació són:
- Alumnat de l’IES Josep Maria Llompart que ha accedit a FCT durant la 1a convocatòria en el curs escolar 24/25
- Alumnat de l’IES Josep Maria Llompart que ha accedit a FCT durant la 2a convocatòria en el curs escolar 24/25
- Alumnat de l’IES Josep Maria Llompart que ha accedit a FCT altres cursos escolars.
- Alumnat que no ha cursat estudis a l’IES Josep Maria Llompart, provinent d’un centre públic, que ha accedit a FCT.
- Alumnat que no ha cursat estudis a l’IES Josep Maria Llompart, provinent d’un centre privat, que ha accedit a FCT
Per desempats dins el mateix criteri s’utilitzarà l’ordre d’arribada de la sol·licitud.
Característiques del mòdul FCT i requeriments a l’alumnat que es matriculi:
- El període d’FCT és de setembre a desembre per al CFGM Cures auxiliars d’infermeria.
- El període d’FCT és de març a juny per la resta de cicles.
- Per accedir a l’FCT és necessari tenir l’avaluació positiva i/o la convalidació de tota la resta de mòduls professionals del cicle formatiu.
- L’alumnat ha de tenir la disponibilitat necessària per a la realització de l’FCT. Per això, és necessari fer una previsió i organitzar molt bé, amb l’antelació adequada, el període de pràctiques (vacances, permisos, aspectes personals i familiars, etc.). No es poden fer calendaris individualitzats.
- Una vegada iniciada l’FCT, els canvis en el calendari seran excepcionals i, sempre, per una causa justificada i d’acord amb el centre de treball. La feina o responsabilitats familiars no són motius justificats.
CFGM Emergències Sanitàries: L’alumnat haurà d’acreditar que ha fet les pràctiques suficients, tant al centre educatiu com al 061, dels mòduls: Evacuació i trasllat de pacients, Dotació sanitària, Assistència inicial en situacions d’emergència i Assistència especial en situacions d’emergència.